Verkooppunt worden?

Ontdek de route achter het succes van Pasper.

Pasper ontwikkelt en verkoopt warmwaterkruiken en koeldekens.
Het merk Pasper is in februari 2020 opgericht door Claudia Lubbersen.

Vier jaar later heeft Pasper meer dan 75.000 klanten blij gemaakt.
Het behoort tot de top 20 bestverkochte kruiken en koeldekens van heel Europa.

Ontdek de route naar het succes van Pasper.

Groet,
Claudia Lubbersen

Klantenboulevard

Pasper richt zich op twee klantgroepen: mensen die vaak koud of warm hebben, voornamelijk vrouwen.

In de eerste vier jaar richtte Pasper zich op klanten die al zochten naar "kruiken" en "koeldekens" op marktplaatsen als bol en Amazon.

In de komende jaren streeft Pasper ernaar de aandacht te verschuiven van zoekgerichte klanten op marketplaces naar een breder publiek.

Deze doelgroep omvat voornamelijk vrouwen tussen 25 en 70 jaar, waaronder vrouwen in de overgang.

Waardestraat

De waardepropositie van Pasper bestaat uit twee belangrijke punten:

1. Binnen 48 uur winstgevend in heel Europa + VK kunnen leveren met gratis verzending voor de klant.

2. Producten zelf ontwikkelen en continu verbeteren op basis van reviews en data om te voldoen aan klantbehoeften en aan de top te staan van de markt.

Partner Parcour

Het begint allemaal met een idee en de productontwikkeling in samenwerking met de juiste leveranciers in Europa en China.

Producten ondergaan uitgebreide tests voordat ze worden vervoerd via zeecontainers in samenwerking met logistieke partners.

Vanuit het eigen warehouse in Nederland wordt vervolgens gedistribueerd naar strategische locaties in Europa en VK voor snelle levering aan de klant.

Met de reviews en feedback blijft Pasper producten innoveren.

Verkooproute

De focus van Pasper is "Business to Consumer" met de focus op marketplaces.

Pasper richt zich op de verkoopkanalen: bol, Amazon Europa + Verenigd Koninkrijk, Blokker, Kaufland, Allegro, Productpine en de eigen webshop Pasper.nl.

Activiteitensteeg

Pasper focust op het ontwikkelen en verkopen van warmwaterkruiken en koeldekens in Europa en het Verenigd Koninkrijk.

Producten worden ontwikkeld op basis van data als reviews, klantenfeedback, social media en data van marketplaces, zodat ze voldoen aan de nieuwste wensen van de klant.

Pasper een eigen warehouse van 350 m2 gekocht eind 2023. Vanuit dit warehouse komen containers binnen en worden bulkverzendingen naar de strategische warehouses in Europa + VK verstuurd.

Pasper verzendt dagelijks pakketten via eigen opslag voor de eigen webshop en Blokker.nl.

Middelenkoers

De belangrijkste hulpbronnen en van Pasper's kracht ligt in de kennis van de Europese e-commerce markt.

Daarnaast is het merk Pasper geregistreerd bij het EUIPO. De producten van Pasper voldoen aan alle Europese certificeringen.

Claudia heeft het bedrijf zelf gefinancierd en bezit 100% van de aandelen.

Verbindingsweg

Klanten kunnen Pasper vinden online via de marketplaces en eigen webshop. Mochten er vragen zijn vanuit de klant wordt er eerst contact opgenomen met de marketplaces. Voor tweedelijns / moeilijke vragen en problemen staat Pasper klaar via de telefoon of mail.

Bij klantcontact zijn er twee doelen: het oplossen van problemen en vragen van feedback op het product en service voor de verdere productontwikkeling.

Inkomstenlaan

De inkomsten van Pasper komen uit 8 verschillende kanalen: bol, Amazon EU + VK, Blokker, Kaufland, Allegro, ProductPine, B2B klanten en eigen webshop.

Pasper wil continue groeien in omzet door de ontwikkeling van nieuwe producten en het aansluiten van nieuwe verkoopkanalen en landen.

Het doel is de betalingsvoorwaarden met leveranciers continue te verbeteren om een gezonde cashflow te behouden.

Dit stelt Pasper in staat om zonder externe financiering te groeien en te blijven investeren in productontwikkeling.

Kostencircuit

In het kostencircuit is er een onderscheid in variabele en vaste kosten.

Variabele kosten (uitgedrukt als een percentage van de omzet):
inkoop producten (22%), logistieke kosten (25%), commissiekosten (16%), voorraadkosten (1%) en advertenties (16%). Het doel is om een contribution marge te behalen van minimaal 20%.

Van de contribution marge kunnen de vaste kosten worden betaald zoals softwarekosten, accountant, inhuren freelancers, eigen warehouse en managementfee.

Daarnaast doneert Pasper jaarlijks bij elke review € 1,- aan Make a Wish. In 2023 zijn er 1080 reviews geschreven door klanten. Daarbij heeft Pasper € 1080 gedoneerd aan Make a Wish.